Megtartó közösség építése az Óbudai Nagy László Iskolában

I. Contact details

Contact name

Óbudai Nagy László Általános Iskola

Contact e-mail address

zapor-a@kszki.obuda.hu

Name of the institution

Óbudai Nagy László Általános Iskola

II. Good practice introduction

Title of the good practice

Megtartó közösség építése az Óbudai Nagy László Iskolában

Language of the good practice

Hungarian

Primary target group of the good practice

Teacher

Primary target country of the good practice

Hungary

Tags

Keywords

hátrányos helyzetű tanulók

Abstract

1. A programok célja az, hogy kötődést alakítson ki az iskolához, amely képes megtartani a gyermeket a nehéz családi háttér ellensúlyozásaképpen. Ehhez szükséges eszközök:

•Az Folyamatos pozitív stroke – Lelki megerősödését szolgálja

•Kiszakadás, felszabadulás a mindennapok zaklatottságából

•Én képes vagyok, hathatok a világra…

•Másképp látszani – tanulási kudarcokból kitörni

•Tehetségfeltárás – pozitív önértékelés

•Mintát adni: rendszeresség, család, ünnep, tudni adni-kapni, szolidaritás érzése

•A családot kell megnyerni- az intézményelhagyás csak így tud csökkenni, ha az „egész családod gondozzuk”

•Pedagógus mentálhigiéné

•Team munka- gondozói team

2. A folyamat beindításához a gondozói team éves élménypedagógiai terve, majd vezetőségi konzultáció és ütemezés szükséges. Ezt követi a pedagógusok bevonása, konkrét feladatleosztások, a programok előtt részletes eligazítás minden szinten

3. Cél a minimális anyagi ráfordítás: Iskola alapítványának támogatása, személyes ismeretségek alapján támogatások gyűjtése cégektől, III. kerületi intézménypszichológusi hálózat bevonása.

4. Folyamat:

a) Közös főzés, vendégül látás az ismert TV-s műsör iskolára adaptált változata: Testvérosztályok kialakítása, Felsősök főzés, terítés, alsós osztályok sütemény készítés, majd közös vendégség, zsűrizés, a folyamat videóra vétele és gálán közös megtekintése, mindenki legyen nyertes!

b) Egészségnap: Ez a nap szóljon rólad! Az egészséges életmód legkülönbözőbb területeiről szerezhető ismeret és élmény állomásos játék formájában. Az osztályok a különböző helyszíneken megismerkedhetnek a mentővel, egészséges táplálkozással, relaxációval, különféle sporttevékenységeket próbálhatnak ki, közben jutalmakat gyűjtenek. Előzetes feladat: Az egyes állomások helyszíni kijelölése, állomásvezetőinek kiválasztása, és a 15 perces program levezetése, majd a gyerekek mennek a következő állomásra kísérése.

Last edited

2017.05.29. 11:22:38
Go back
Print