Kolping - iskolai program
I. Contact details
Contact name
Csima ÁgotaContact e-mail address
csimaagota@freemail.huContact website
www.kolpingnagybajom.huName of the institution
Nagybajomi Kolping Katolikus Szakképző IskolaII. Good practice introduction
Title of the good practice
Kolping - iskolai programLanguage of the good practice
HungarianPrimary target group of the good practice
TeacherPrimary target country of the good practice
HungaryTags
- School (care) teams
- Motivate students(for learning)
- Teachers team work
- Cross-sectoral cooperation
- Work-based learning
Keywords
hátrányos helyzetű tanulókAbstract
A Nagybajomi Római Katolikus Egyházközség plébánosa éveken keresztül igyekezett az általános iskolából kikerülő fiatalokat katolikus iskolák felé irányítani. Ez a pasztoráció a katolikus gimnáziumok esetében sikeres volt: 2005-ben már több, mint húsz diák tanult egyházmegyei vagy szerzetesi gimnáziumokban. A szakképző intézmények felé irányuló érdeklődés azonban falakba ütközött: a távolság és a kollégiumi elhelyezés bizonytalansága megpecsételte a diákok sorsát. Látva, hogy nagyobb eséllyel lehet megtartani a jó úton és az egyház kebelén azokat, akik egyházi iskolákba járnak, felvetődött a szándék a továbbtanulás lehetőségének megteremtésére azok számára is, akiket érdeklődésük vagy tanulmányi eredményük a szakképzés felé predestinált. Az iskolaalapítás tervének megvalósulását elősegítette, hogy az egyház a rendszerváltás után visszakapott egy olyan épületet, melyben 1948-ig katolikus iskola működött.
A plébános úr akkor a Magyar Kolping Szövetségben talált együttműködő partnerre, amely szervezet vállalta az intézményalapítás és -fenntartás feladatát. Ez azonban némileg módosította az atya elképzeléseit: a bekerülő gyerekek olyan sok és komoly problémával küzdenek, amit az alapító atya el sem tudott képzelni.
A siker abban nyilvánul meg, hogy a valaha bekerültek mintegy 20-25%-a eredményesen leteszi a szakmunkásvizsgát.
Az elmúlt 9 év során 5 szakmában alakítottak ki iskolai tanműhelyeket (pék, cukrász, szakács, festő, kőműves), tanulóik jó helyezéseket érnek el a szakmai tanulmányi versenyeken, tanulólétszámuk 27 főről 140-re növekedett, és egyre emelkedik a jelentkezők száma. A siker záloga a személyre szóló törődés és ehhez kapcsolódóan a kiscsoportos oktatás.
Az intézmény, és ezzel maga a „rendszer” 9 éve működik. Céljuk, hogy a tehetséges és szorgalmas tanulóik minél több gyakorlati tapasztalatot szerezhessenek gazdálkodó szervezeteknél, hiszen ez fontos lenne a munka világába való könnyebb beilleszkedésük szempontjából.III. Good practice details
What - keywords
hátrányos helyzetű tanulók
Last edited
2017.05.10. 10:16:22
Go back
Print