„Fontos vagy nekünk” - Szociálpedagógus foglalkoztatása a „SÉF” Vendéglátóipari, Kereskedelmi és Ide
I. Contact details
Contact name
Müller MónikaContact e-mail address
mmoni@sef.huContact website
www.sef.huName of the institution
„SÉF” Vendéglátóipari, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szakképző IskolaAddress of the institution
8200 Veszprém, Halle u. 3. Additional information about the institution
http://slideplayer.hu/slide/2912490/
II. Good practice introduction
Title of the good practice
„Fontos vagy nekünk” - Szociálpedagógus foglalkoztatása a „SÉF” Vendéglátóipari, Kereskedelmi és IdeLanguage of the good practice
HungarianPrimary target group of the good practice
TeacherPrimary target country of the good practice
HungaryTags
- Distress signals (EWS)
- Motivate students(for learning)
- Teachers team work
- Cross-sectoral cooperation
Keywords
a diák megismerése, a lemorzsolódás okai, a kommunikáció fejlődése, beavatkozás a diákok szintjén, tanár-diák kapcsolat, esetkezelés, veszélyeztetett diákok beazonosítása, veszélyeztetett diákok támogatásaAbstract
A gyermekszegénység kérdése kiemelt probléma. A jelenlegi gyermekvédelmi rendszer nehezen győzi a problémák kezelését, az iskolai erőszak is komoly problémakör, az értékválság pedig megoldásra vár. Az iskolába járó tanulók családjai közül sokan életvezetési nehézségekkel küzdenek, a krízishelyzetekre gyakran nincsen megoldási stratégiájuk. Sok az egészségtelen életmódot folytató fiatal, illetve komoly nehézség a céltalan, elkeseredett tanulók motiválása.
Előfordulhat, hogy olykor-olykor a tinik nem képesek lépést tartani azokkal a szociális, tanulmányi és érzelmi változásokkal, kihívásokkal, melyek a felnőtté válás rögös útján időnként feltűnnek előttük. A nehézségekre figyelmeztető jelek többfélék lehetnek, például egyre romló tanulmányi eredmények, viselkedésbeli kihágások, vagy iskolakerülés formájában mutatkozhatnak meg. Ezekben a nehézségek leküzdésében a diákok mellett a tanárok és a szülők is sok esetben segítségre szorulnak.
A projekt célcsoportja: az iskola tanulói, (15-21 éves korosztály) különösen
- Hátrányos helyzetű, veszélyeztetett tanulók
- Vándorló családok gyermekei
- Más nyelvi környezetből érkező tanulók
- Elhanyagolt, durva környezetből érkező diákok
- Iskolakerülők, csavargók
- Alkohol, drogfogyasztók
- Teljesítmény, tanulási nehézséggel küzdő, viselkedészavaros diákok
- Évismétlők
- Bűnelkövetők
- Terhes diáklányok
- Tragédiát, krízishelyzetet megélt diákok
- Depresszióval küzdő tanulókIII. Good practice details
What - keywords
a diák megismerése, a lemorzsolódás okai, a kommunikáció fejlődése, beavatkozás a diákok szintjén, tanár-diák kapcsolat, esetkezelés, veszélyeztetett diákok beazonosítása, veszélyeztetett diákok támogatása
Last edited
2017.10.19. 16:14:32
Go back
Print