Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány, Máltai Óvoda és Általános Iskola Mentori rendszer
I. Contact details
Contact name
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány, Máltai Óvoda és Általános IskolaContact e-mail address
maltai.ovoda.iskola@maltai.huName of the institution
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány, Máltai Óvoda és Általános IskolaII. Good practice introduction
Title of the good practice
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány, Máltai Óvoda és Általános Iskola Mentori rendszerLanguage of the good practice
HungarianPrimary target group of the good practice
TeacherPrimary target country of the good practice
HungaryTags
- School (care) teams
- Behaviour support
- Teachers team work
- Extra-curricular activites
- Cross-sectoral cooperation
Keywords
segítő kapcsolat, mentorálás, hátrányos helyzetű tanulókAbstract
A korai iskolaelhagyás, az iskolai hiányzások magas száma, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány, a Máltai Óvoda és Általános Iskola fenntartóját arra ösztönözte, hogy helyi szinten a családok, a szülők aktív bevonásával egy segítő, támogató mentori rendszert indítson el.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány, a Máltai Óvoda és Általános Iskola és a Befogadó falu Program a 2013/2014. tanévtől a tehetséges, illetve továbbtanuló, egyben mélyszegénységben élő gyermekek tanulmányi előmenetelének támogatására az Útravaló- MACIKA Ösztöndíjprogram, Út a középiskolába-alprogramra épülő mentori rendszert vezetett be.
A belső mentori rendszer tagjai az általános iskola 5-8 osztályos tanulói közül kerülnek ki, a külső mentori rendszerbe a továbbtanuló középiskolások kerülhetnek bele.
A mentori rendszer keretében a fejlesztések rendszeres mentorórákon történnek, illetve olyan iskolai helyzetekben, ahol a diák úgy érzi, hogy támogatásra van szüksége. A mentorórák keretében a tanuló iskolán kívüli sikereiről és nehézségeiről éppúgy szó eshet, mint az iskolán belüli tapasztalatokról.
A mentorrendszer lehetővé teszi, hogy minden diák megkapja azt az egyéni figyelmet és segítséget, melyre fejlődéséhez szüksége van.
A mentorálás lényege, hogy segítve legyen a tanuló a tanulásban, a különböző iskolai nehézségek leküzdésében valamint a pályaválasztásban.
A mentorálások alkalmával szövegértési-szövegalkotási, matematikai kompetenciaterület, szociális, életviteli és környezeti kompetenciák, illetve az életpálya-építési kompetenciák fejlesztése valósul meg.III. Good practice details
What - keywords
segítő kapcsolat, mentorálás, hátrányos helyzetű tanulók
Last edited
2017.05.08. 11:32:09
Go back
Print