Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány, Máltai Óvoda és Általános Iskola Mentori rendszer

I. Contact details

Contact name

Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány, Máltai Óvoda és Általános Iskola

Contact e-mail address

maltai.ovoda.iskola@maltai.hu

Name of the institution

Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány, Máltai Óvoda és Általános Iskola

II. Good practice introduction

Title of the good practice

Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány, Máltai Óvoda és Általános Iskola Mentori rendszer

Language of the good practice

Hungarian

Primary target group of the good practice

Teacher

Primary target country of the good practice

Hungary

Tags

Keywords

segítő kapcsolat, mentorálás, hátrányos helyzetű tanulók

Abstract

A korai iskolaelhagyás, az iskolai hiányzások magas száma, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány, a Máltai Óvoda és Általános Iskola fenntartóját arra ösztönözte, hogy helyi szinten a családok, a szülők aktív bevonásával egy segítő, támogató mentori rendszert indítson el.

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány, a Máltai Óvoda és Általános Iskola és a Befogadó falu Program a 2013/2014. tanévtől a tehetséges, illetve továbbtanuló, egyben mélyszegénységben élő gyermekek tanulmányi előmenetelének támogatására az Útravaló- MACIKA Ösztöndíjprogram, Út a középiskolába-alprogramra épülő mentori rendszert vezetett be.

A belső mentori rendszer tagjai az általános iskola 5-8 osztályos tanulói közül kerülnek ki, a külső mentori rendszerbe a továbbtanuló középiskolások kerülhetnek bele.

A mentori rendszer keretében a fejlesztések rendszeres mentorórákon történnek, illetve olyan iskolai helyzetekben, ahol a diák úgy érzi, hogy támogatásra van szüksége. A mentorórák keretében a tanuló iskolán kívüli sikereiről és nehézségeiről éppúgy szó eshet, mint az iskolán belüli tapasztalatokról.

A mentorrendszer lehetővé teszi, hogy minden diák megkapja azt az egyéni figyelmet és segítséget, melyre fejlődéséhez szüksége van.

A mentorálás lényege, hogy segítve legyen a tanuló a tanulásban, a különböző iskolai nehézségek leküzdésében valamint a pályaválasztásban.

A mentorálások alkalmával szövegértési-szövegalkotási, matematikai kompetenciaterület, szociális, életviteli és környezeti kompetenciák, illetve az életpálya-építési kompetenciák fejlesztése valósul meg.

III. Good practice details

What - keywords

segítő kapcsolat, mentorálás, hátrányos helyzetű tanulók

Last edited

2017.05.08. 11:32:09
Go back
Print