„EGÉSZSÉG- ISKOLA” - Több mentálhigiénét az iskolákba!

I. Contact details

Contact name

Gregersen-Labossa György

Contact e-mail address

gyorgy.labossa@lutheran.hu

Name of the institution

Reményik Sándor Evangélikus Általános Iskola és Művészeti Iskola

II. Good practice introduction

Title of the good practice

„EGÉSZSÉG- ISKOLA” - Több mentálhigiénét az iskolákba!

Language of the good practice

Hungarian

Primary target group of the good practice

Teacher

Primary target country of the good practice

Hungary

Tags

Keywords

iskolai segítő csoportok, tanórán kívüli tevékenységek

Abstract

Az életkrízisek, vagy más sajátos nevelést igénylő diákok fejlesztése zajlik az iskolában tanórai keretek között. A tanórán kívüli mentálhigiénés foglalkozásra nagy szükség van, aminek eredményeképpen a mesecsoport tagjainál pozitív változások mutathatóak ki, amelyek az iskolai teljesítményre és a többi gyermekkel történő együttműködésre is hatnak. A munka komoly kooperációt feltételez a tanító, fejlesztő pedagógus, külső szakember (gyermek pszichodráma vezető), iskolalelkész, szülők között. E szakemberek közötti együttműködés munkálása is jellemzője az egészség-iskola koncepciójának.
Dokumentálás: A mesejáték csoportban végzett munka értékelése és dokumentálása a pszichodráma csoportok metodikáját követi. Fontos a fórumszerű és egyéni tájékoztatás, esetmegbeszélés a szakemberek között, illetve a szülőkkel.

III. Good practice details

Introduction of the good practice

-

Why - roots of the problem at school level

-

What - description of activities

-

Impact of measures taken

-

Lessons learned

-

Resources needed

-

Other relevant information

-

Last edited

2017.04.18. 12:15:47
Go back
Print