Tanulási-, munkakultúra és életpályaépítés - tanoda modellel
I. Contact details
Contact name
Dr. Szakácsné Foki KatalinContact e-mail address
iskolaesely@gmail.comName of the institution
Iskolakultúráért – Esélyteremtésért EgyesületII. Good practice introduction
Title of the good practice
Tanulási-, munkakultúra és életpályaépítés - tanoda modellelLanguage of the good practice
HungarianPrimary target group of the good practice
TeacherPrimary target country of the good practice
HungaryTags
- Extra-curricular activites
Keywords
hátrányos helyzetű tanulókAbstract
A projekt célcsoportja: 13-17 éves, általános iskolában, szakmunkásképzőben tanuló alulteljesítő, hátrányos helyzetű, segítségre szoruló tanulók Győrben. Az általános iskola 7-8. osztályos, pályaválasztás előtt álló tanulói.
A szakmunkásképzőkbe nagyon gyenge eredménnyel, alacsony alapképességgel, jelentős számban bukott tanulók kerülnek. A szülők nem tudják gyermeküket a tanulásban segíteni, motiváló képességük gyenge. Az alapképesség gyenge szintje, a tanulási képességbeli hiányok miatt nem tudják teljesíteni az iskolai követelményeket, a lemorzsolódás jelentős. Szükséges a bekerült tanulók alapképességbeli hiányainak pótlása, és az iskolai szakmai követelmények elsajátításában szakszerű segítségnyújtás a tanulóknak. A munkahelyek a hiányszakmákba nagyobb létszámban és felkészültebb fiatalokat igényelnek. Ennek tudatosítása szükséges az általános iskola 7-8. osztályos, pályát választó fiatalok körében.
A programban egyéni és csoportos fejlesztés zajlik, amely kipróbált és bevált fejlesztő programok keretében történik. Az intézményvezetőket iskolafejlesztési ismeretekkel segítik az intézményi változtatások hatékony, eredményes és fenntartható megvalósításában. Pedagógusok részére korszerű módszertani ismereteket és eszközöket nyújtanak, a tanórai magatartási problémák megoldására, a jó munkalégkör kialakítására. A programok gyakorlati bevezetését tanácsadással támogatják.
A program fejlesztői és vezetői tapasztalt tanoda-szervezők, pedagógusok, nevelésszociológus, intézményvezető.
A mentori és tutori feladatokra felkészített álláskereső pedagógusok, roma szakmunkások, akik reál, humán tantárgyak és az idegen nyelv megsegítésére képesek.
III. Good practice details
Introduction of the good practice
-Why - roots of the problem at school level
-What - description of activities
-What - keywords
hátrányos helyzetű tanulókImpact of measures taken
A program eredményeként javult a tanulók iskolai teljesítménye. Az anyanyelv, matematika, szövegértés alapképességeket félévente, saját fejlesztésű mérőeszközökkel mérték, a fejlődés 17%-os volt. 32 kérdésből álló teszttel mérték szintén félévente a tanulási és szociális képességek szintjét, előbbi 50%-os, utóbbi 60%-os javulást mutatott. A pályaorientációs munka értékelését a fogadó iskolák kétszer kiválóra értékelték.
A program keretében felkészítettek, foglalkoztattak mentori és tutori feladatokra 32 álláskeresőt.
Az iskolai tanárok is felfedezték és használják a tanodát.Lessons learned
-Resources needed
-Other relevant information
-
Last edited
2017.10.17. 10:42:17
Go back
Print