Sokadik esély iskolája

I. Contact details

Contact name

Garami István

Contact e-mail address

garamii@alternativ-szeged.sulinet.hu

Name of the institution

Szegedi Ipari Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola

II. Good practice introduction

Title of the good practice

Sokadik esély iskolája

Language of the good practice

Hungarian

Primary target group of the good practice

Teacher

Primary target country of the good practice

Hungary

Tags

Keywords

hátrányos helyzetű tanulók, pályaorientáció

Abstract

Az általános iskolákban és a szakiskolákban Szegeden és vonzáskörzetében jelentős számú túlkoros és többszörös évismétlő tanuló van a rendszerben.
Céljuk lehetőséget adni azoknak a fiataloknak az iskolai végzettség (általános iskolai és szakképzettség) megszerzésére, akik más iskolákban sikertelenek.
A túlkoros és többszörös évismétlő diákoknak alapfokú iskolai végzettség megszerzésére irányuló képzése 189 óta zajlik az intézményben, a spektrum folyamatosan bővül a speciális szakiskolai képzéssel, az OKJ-s képzések megindításával, felzárkóztató oktatással, előrehozott szakképzéssel majd a HÍD programok és új típusú szakképzés bevezetésével. Az önkormányzati majd állami forrásokat pályázati támogatásokkal egészítették ki.

A program különlegessége az általános iskolában megvalósuló pályaorientáció. Emellett például alkalmaznak kéttanári módszert, sajátos nevelési igényű tanulók rész-szakképesítését, alkalmaznak iskolai szociális munkást.

A program eredménye, hogy az általános iskolát minden tanévben átlagosan 15-20 fő tanuló fejezi be nappali rendszerben 16 éves korára és kezdi meg a város valamelyik iskolájában a szakképzést.
A felnőttoktatáson évente 7-8 fő szerez alapfokú iskolai végzettséget (jellemzően 20 és 40 év közötti korosztály).
A speciális szakiskolai előkészítő évfolyamok tanulóinak 95% százaléka kezd meg valamilyen rész-szakképesítést, a speciális szakiskolai szakképzésen résztvevő tanulók kb. 70%-a két rész-szakképesítést is szerez.
A teljes szakképesítést megszerző tanulóik száma az utóbbi években 25-35 fő között mozog.

III. Good practice details

Introduction of the good practice

-

Why - roots of the problem at school level

-

What - description of activities

-

Impact of measures taken

-

Lessons learned

-

Resources needed

-

Other relevant information

-

Last edited

2017.04.13. 14:55:27
Go back
Print