Sokadik esély iskolája
I. Contact details
Contact name
Garami IstvánContact e-mail address
garamii@alternativ-szeged.sulinet.huName of the institution
Szegedi Ipari Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola II. Good practice introduction
Title of the good practice
Sokadik esély iskolájaLanguage of the good practice
HungarianPrimary target group of the good practice
TeacherPrimary target country of the good practice
HungaryTags
Keywords
hátrányos helyzetű tanulók, pályaorientáció Abstract
Az általános iskolákban és a szakiskolákban Szegeden és vonzáskörzetében jelentős számú túlkoros és többszörös évismétlő tanuló van a rendszerben.
Céljuk lehetőséget adni azoknak a fiataloknak az iskolai végzettség (általános iskolai és szakképzettség) megszerzésére, akik más iskolákban sikertelenek.
A túlkoros és többszörös évismétlő diákoknak alapfokú iskolai végzettség megszerzésére irányuló képzése 189 óta zajlik az intézményben, a spektrum folyamatosan bővül a speciális szakiskolai képzéssel, az OKJ-s képzések megindításával, felzárkóztató oktatással, előrehozott szakképzéssel majd a HÍD programok és új típusú szakképzés bevezetésével. Az önkormányzati majd állami forrásokat pályázati támogatásokkal egészítették ki.
A program különlegessége az általános iskolában megvalósuló pályaorientáció. Emellett például alkalmaznak kéttanári módszert, sajátos nevelési igényű tanulók rész-szakképesítését, alkalmaznak iskolai szociális munkást.
A program eredménye, hogy az általános iskolát minden tanévben átlagosan 15-20 fő tanuló fejezi be nappali rendszerben 16 éves korára és kezdi meg a város valamelyik iskolájában a szakképzést.
A felnőttoktatáson évente 7-8 fő szerez alapfokú iskolai végzettséget (jellemzően 20 és 40 év közötti korosztály).
A speciális szakiskolai előkészítő évfolyamok tanulóinak 95% százaléka kezd meg valamilyen rész-szakképesítést, a speciális szakiskolai szakképzésen résztvevő tanulók kb. 70%-a két rész-szakképesítést is szerez.
A teljes szakképesítést megszerző tanulóik száma az utóbbi években 25-35 fő között mozog.III. Good practice details
Introduction of the good practice
-Why - roots of the problem at school level
-What - description of activities
-Impact of measures taken
-Lessons learned
-Resources needed
-Other relevant information
-
Last edited
2017.04.13. 14:55:27
Go back
Print