„Bencs modell”

I. Contact details

Contact name

Oroszvári István (intézményvezető)

Contact e-mail address

info@bencsl-nyh.sulinet.hu

Contact website

http://bencsl-nyh.sulinet.hu/

Name of the institution

Bencs László Szakiskola és Általános Iskola

Address of the institution

4400 Nyíregyháza, Tiszavasvári út 12.

Additional information about the institution

Tanulóink alapító okiratunkban megjelölt alapfeladatunknak megfelelően Nyíregyháza város és vonzáskörzetének azon köréből kerülnek ki, akik hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetűek, tanulási (kb. 90%-a a felvett tanulóknak) és/vagy magatartási nehézségekkel, beilleszkedési zavarokkal küzdenek (kb. 10%-a a felvett tanulóknak).

II. Good practice introduction

Title of the good practice

„Bencs modell”

Language of the good practice

Hungarian

Primary target group of the good practice

Teacher

Primary target country of the good practice

Hungary

Tags

Keywords

fejlesztő team, egyéni fejlődési terv, második esély

Abstract

A program legfőbb célja, hogy tanulóinknak a középfokú iskolarendszerbe való sikeres bevonása a felnövekvő nemzedék körében akadályozza meg a társadalmi hátrányok egy részének újrateremtődését. Helyi és össztársadalmi haszna vitathatatlan, hiszen tanulóink és más középfokú intézmények hátrányos helyzetű tanulói is majdani társadalmi értékteremtői térségünknek. Ehhez az iskolának el kell kerülnie minden rendelkezésre álló pedagógiai eszközzel a tanulók lemorzsolódását, valamint biztosítania kell a speciális szükségleteiket: a tanulási nehézségek csökkentését, a felzárkóztatást, személyiségfejlesztést. Motiválásukra a pozitív megközelítés és az ösztönző módszerek fejlesztése mellett a személyes fejlesztés rendszerének megteremtése szükséges.

III. Good practice details

Introduction of the good practice

-

Why - roots of the problem at school level

-

What - description of activities

-

What - keywords

fejlesztő team, egyéni fejlődési terv, második esély

Impact of measures taken

-

Lessons learned

-

Resources needed

-

Other relevant information

-

Last edited

2017.04.13. 11:22:26
Go back
Print